דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ומכירת ציורים של ציירים ישראלים 

מאת    [ 30/06/2013 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 3766 פעמים ]

 

שיווק ומכירת ציורים של ציירים ישראלים

הציירים הישראלים של האלף השלישי מתחילים להבין, שמה שעבד עד עכשיו בעולם השיווק כבר לא מספק את אותה התמורה!

עד לאחרונה ציירים נטו לשווק ולמכור את יצירותיהם בגלריות ושאיפתם הגדולה היתה להגיע למוזיאונים. נכון לכתיבת שורות אלה, ציירים ישראלים רבים, עדיין מאמינים שזו הדרך להיות מפורסם ולמכור הרבה. ואני שואלת, האמנם?

אולי, אותו הצורך להופיע בגלריות הגדולות ובמוזיאונים מביא להכרה ואמן המופיע במקומות אלה עולה ייקרו בעיניו ובעיני האחרים. אך האם דבר זה באמת מגדיל את המכירות? אני הייתי שם כאן סימן שאלה גדול.

99% מהמבקרים במוזיאונים הולכים לראות אמנות ולא לרכוש אותה. הסטיגמה שהתקבלה בשנים האחרונות על גלריות היא שציורים שנמצאים שם יקרים מאוד ולכן פלח שוק קטן מאוד ומצומצם מאוד מגיע לשם על מנת לרכוש אמנות.

אמן אשר מציג בגלריה צריך לשלם על ההשתתפות בתערוכה + עמלה גבוהה מהמכירה. הסכום שנשאר לאמן הוא נמוך משמעותית מהסכום שהציור נמכר בפועל...

בישראל ישנו פלח שוק גדול יחסית בעל אמצעים פיננסים וחובב אמנות שאינו רוכש אמנות מציירים ישראלים. ולכך מספר סיבות:


    • מהסיבה שציינתי קודם – מחיר יצירת האמנות גבוה משמעותית מהערך האמיתי שלה וזאת על מנת לכסות את מחיר עלות השיווק בגלריות...
    • בשנים האחרונות, עושה רושם, שאמן נמדד לפי מחיר יצירת האמנות שלו ולא לפי איכות עבודתו... לכן הוא מעלה את המחיר כדי "להיחשב" אמן טוב יותר...
    • הסיבה השניה היא כי אותו פלח שוק בעל אמצעים עובד הרבה שעות ביממה ואין לא זמן להגיע לגלריות.
    • מיקום הגלריות הוא בדרך כלל במקומות שצריך לנסוע אליהם או שהם במקום שיש צורך לחפש חניה במשך זמן רב.
    • הרבה בעלי גלריות פותחים את הגלריות רק אם לקוח "מצלצל מראש" שהוא מעוניין להגיע ולראות את התערוכה. הרבה פעמים תוכלו להסתובב בין גלריות שונות ותווכחו לדעת שהן סגורות, למרות שישנה תערוכה בתוך הגלריה.

ובכל זאת, ציירים ישראלים רבים מבינים את השוק החדש ומחפשים דרכים יצירתיות לשבור את השיטה הזו. אחד הרעיונות הוא להביא את האמנות אל העם ולא את העם אל האמנות. במילים אחרות להציג בתערוכה שבה פלח השוק בעל האמצעים וחובב האמנות נמצא ממילא, ולא לנסות לפתות אותם להגיע אל התערוכה. לדוגמא: תערוכה בתוך חברות, ארגונים וכדומה.

בהצלחה

שירי מאיר
מנהלת השיווק בחברת זימלארט במה של אמנים
שירי מארגנת תערוכות וירידי אמנות למען התרבות בישראל בכלל ולקידום אמנים ישראלים בפרט.
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב